X

10 goede redenen voor het inzetten van events

De live ontmoeting: de meest pure vorm van interactieve marketing. Met events kunnen doelgericht alle emoties worden geprikkeld en zakelijke) relaties worden geactiveerd en verstevigd. De kracht en impact van eventmarketing heeft zich ruimschoots bewezen en wordt in deze tijd van digitalisering steeds belangrijker.

Waarom bedrijven en organisaties bewust events in hun marcom-mix inzetten, staat mooi samengevat in een blog op Marketingfacts van Sjoerd Weikamp:

1. Deelnemen aan een event zet aan tot kopen

Als een consument geïnteresseerd is in een product en het product ‘live’ ontmoet, is deze veel sneller geneigd om het product te kopen. aan te schaffen. De belangrijkste reden om tot aankoop over te gaan na een kennismaking met het product op het evenement, is wanneer het evenement de kans biedt om als eerste(n) het product uit te proberen.

2. Events verslaan de traditionele media

Uit onderzoek blijkt dat mensen een product of dienst beter begrijpen na een event ten opzichte van dezelfde boodschap via televisie. Het verschil tussen events en de overige media is enorm.

3. Merken wordt positiever ervaren

Deelnemers aan een event hebben na afloop een positievere merkperceptie.

4. Events zorgen voor loyale klanten

Driekwart van de deelnemers worden na aanschaf van het product of de dienst trouwe klant van het exposerende en demonstrerende bedrijf. Dat heeft alles te maken met de emotionele merkbinding die een evenement als geen ander teweeg kan brengen.

5. Meer leads

Events zorgen voor de meeste directe leads. Zeker door het combineren met online communicatie en nieuwe technologische hulpmiddelen voor Big Data en Artificiële Intelligentie.

6. Prikkelen van zintuigen

Vele onderzoeken tonen aan dat loyaliteit, aantrekkelijkheid, interesse, etc sterker worden naar mate alle zintuigen geprikkeld kunnen worden. De online inhaalslag om digitaal die zintuigen te prikkelen is ingezet, maar tot die tijd is er maar één marketingkanaal waarbij alle zintuigen geprikkeld kunnen worden: events!

7. Professionele support naar keuze

De eventbranche heeft zich verder ontwikkeld. Er zijn vele eventbureaus die kunnen helpen. Of het nu gaat om een fantastisch creatief bedrijfsfeest of een strategisch en inhoudelijk sterk event voor experience marketing en live communicatie.

8. De nieuwe generatie wil beleving

De nieuwe generatie (o.a. de selfie-generatie en de millenniums) willen beleving, experiences in combinatie met netwerk en relevantie. Met de krachtige combinatie van offline (live) en online kunnen deze wensen heel goed worden ingevuld.

9. Event definities veranderen

Een zakelijk event is niet alleen meer een locatie, mensen bij elkaar brengen, boodschap verzenden, lekker eten, muziek en weer naar huis. De concepten voor evenementen zijn flink versterkt, maar de kracht zit ‘m juist in de doorontwikkeling waarbij promoties, fieldmarketing (menselijke interactie) en alle andere vormen van live strategisch worden ingezet. Wat altijd het belangrijkste blijft voor de vorm, inhoud en uitvoering zijn de te bereiken resultaten en effecten.

10. Een (hoofd)rol in alle ontwikkelingen op marketinggebied

Iedere activatie, ieder evenement vertelt het verhaal live, gericht op alle zintuigen van de deelnemer / bezoeker. Over welk onderwerp wil je meer weten? Wat wil je weten? Zoek er een goede spreker bij, of breng op een andere manier de content. Klant centraal zetten, interactie, awareness, merklading, beleving, etc…… het mag duidelijk zijn: eventmarketing en live communicatie zijn inmiddels het slimste jongetje van de klas.

Als organisatiebureau en facilitator voor doeltreffende Businessevents & Exposure hebben wij al bijna 30 jaar de kracht van events mogen benutten voor talrijke opdrachten en eigen producties.

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen, neem dan contact op met ons.

Delen:

Contact

Meeting Point Communication bv
Stenograaf 1
6921 EX Duiven

M 0650 614 811
T 026 3121215

E info@meetingpointcom.nl
I www.meetingpointcom.nl

Social media
© Meeting Point Communication 2018 - Juridische informatie - Website door InterXL